sobota, 11 grudnia 2010

Percy Jackson i bogowie olimpijscy - Rick Riordan


Tytuł: Złodziej Pioruna
Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria Książki
Data wydania: maj 2009
Liczba stron:  360
-
Moja opinia:
Z czystym sercem mogę polecić tę książkę zarówno młodszym jak i starszym czytelnikom Lekki, zabawny i przyjemny sposób na oderwanie się od rzeczywistości i zanurzenie się w świecie bogów, herosów i postaci mitologicznych żyjących we współczesnych czasach. 

Przeczytana: grudzień 2009 
Moja ocena: 4/6 



Tytuł: Morze Potworów
Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria Książki
Data wydania: październik 2009
Liczba stron:  276
-
Moja opinia:
Może styl i fabuła są niezbyt porywające ale książka jest lekka, przyjemna, szybko się czyta. Ot, taka odskocznia od bardziej "wymagających" lektur.

Przeczytana: grudzień 2009
Moja ocena: 4/6 





Tytuł: Klątwa Tytana
Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria Książki
Data wydania: marzec 2010
Liczba stron:   312
-
Moja opinia:
Książka jest równie dobra jak dwa poprzednie tomy i może nawet lepsza ;-) Jest wciągająca od początku do końca, a z każdą kolejną stroną akcja nabiera tempa. Książki Riordana czyta się naprawdę przyjemnie i lekko, a wykorzystanie w nich postaci i wierzeń mitologicznych to bardzo duży plus. Zachęca to do przypomnienia sobie niektórych faktów dotyczących greckiej mitologii.

Przeczytana: 04 maja 2010
Moja ocena: 4/6 
 

4 komentarze:

  1. Na razie czytałem tylko Złodzieja pioruna i uważam, że to bardzo fajna książeczka młodzieżowa:) W 100% podzielam Twoją opinię:) A II tom będę wałkował już wkrótce:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio mam wielką chrapkę na dwa ostatnie tomy. Chodzą za mną już od kilku dobrych dni. Poczytałabym sobie waśnie coś takiego lekkiego i przyjemnego. Jednak póki co mam do przeczytania kilka pozycji obowiązkowych i Percy wpadną w moje ręce chyba dopiero po Świętach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ten cykl i za mną na razie 3 części, z których "Morze potworów" uważam za najsłabszy. Nie wiem jak to się stało, ale "Klątwa Tytana" zajęła mi jeden dzień.
    Zachwyt nie przesłania obiektywnego spojrzenia na minusy. Trochę mnie denerwuje, że po ponad 2 latach Percy dalej nic nie wie, wszystko go zaskakuje itp.

    OdpowiedzUsuń
  4. Również uważam, że "Morze potworów" było najsłabsze a "Klątwa tytana" najlepsza. Za mną ostatni chodzi Percy wiec zmierzają do mnie dwa ostatnie tomy. Mam nadzieję, że będą trzymać poziom ;)

    Co do osoby Percy'ego - zgadzam się. Zero podstawowych wiadomości na temat starożytnej Grecji. Nie wiem czego ich w tych Stanach uczą ;)

    OdpowiedzUsuń